ΑΠΟΨΗ ΜΟΥ / ΑΡΘΡΟ ΜΟΥ / Επιστήμη / Εκπαίδευση / Ελλάδα / Κρίση / Κοινωνία / Ντοκουμέντα / Πολιτική / Σχολείο

Τα θρησκευτικά και η πληροφορική στο «Νέο» Λύκειο

ΕΡΩΤΗΜΑ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ

Δημοσιεύουμε μια ερώτηση που έγινε στις 4/4/2011 στη Βουλή σχετικά με το μάθημα των θρησκευτικών και της πληροφορικής στο «νέο» Λύκειο.

Την επερώτηση υπογράφουν τρεις βουλευτές της Δημοκρατικής Αριστεράς (Θανάσης Λεβέντης, Νίκος Τσούκαλης, Γρηγόρης Ψαριανός).

Το κείμενο έχει ως εξής:

ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ

4/4/11

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς την κα. Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων
Θέμα: «Τα «Θρησκευτικά» στο Νέο Λύκειο».

Αυτές τις μέρες η κ. Υπουργός Παιδείας ανακοίνωσε το πρόγραμμα του Νέου Λυκείου. Ο νέος τίτλος υπόσχεται καινοτομίες και σύγχρονη θεώρηση του περιεχομένου της εκπαίδευσης. Ως εκ τούτου, εντύπωση προκαλεί το ότι στα υποχρεωτικά μαθήματα της Α’ και Β’ Λυκείου εξακολουθούν να βρίσκονται τα θρησκευτικά, με 2 ώρες στην Α’ ως Θρησκευτικά και 1 ώρα στη Β’ ως Θρησκεία και Κόσμος. Την ίδια στιγμή η Πληροφορική παραγκωνίζεται στα μαθήματα επιλογής.

Το Υπ. Παιδείας προχώρησε σε αυτή τη σύνθεση προγράμματος παρά το πόρισμα της έρευνας κοινής γνώμης «επί ζητημάτων Λυκείου και Λυκειακής εκπαίδευσης» που διενεργήθηκε μετά από παραγγελία του ίδιου του Υπουργείου. Σύμφωνα με το πόρισμα της έρευνας που δημοσιοποιήθηκε στις 20/03/2011, μόλις το 37% των ερωτώμενων θεωρεί πως τα Θρησκευτικά πρέπει να είναι υποχρεωτικό μάθημα, τη στιγμή που το αντίστοιχο ποσοστό για την Πληροφορική είναι 84,3%. Είναι δεδομένο εξάλλου ότι η Πληροφορική εξελίσσεται ραγδαία μέρα με τη μέρα, ενώ το περιεχόμενο του μαθήματος των Θρησκευτικών επαναλαμβάνεται παρόμοιο στις τέσσερις τελευταίες τάξεις του Δημοτικού και σε όλο το Γυμνάσιο. Μάλιστα, καθώς σε όλα αυτά τα χρόνια, τα παιδιά στο μάθημα των Θρησκευτικών διδάσκονται αποκλειστικά τη χριστιανική θρησκεία και όχι τη θρησκειολογία, που εμπεριέχει μελέτη όλων των θρησκειών, από τον ιουδαϊσμό, ισλαμισμό, βουδισμό, ινδουισμό μέχρι και το ελληνικό δωδεκάθεο, ίσως θα ήταν πιο ακριβές να ονομαστεί το μάθημα «Χριστιανικά» αντί για το παραπλανητικό «Θρησκευτικά».

Με βάση τα προαναφερόμενα, ερωτάται η αρμόδια κα. Υπουργός:

1. Με ποια κριτήρια και για ποιους λόγους εντάξατε στα υποχρεωτικά μαθήματα της Α’ και Β’ Λυκείου τα Θρησκευτικά, υποχρεώνοντας τους μαθητές να αφιερώνουν χρόνο και ενέργεια μελετώντας για άλλη μια φορά το χριστιανισμό, ενώ, ταυτόχρονα, παραγκωνίσατε την Πληροφορική, που εξελίσσεται διαρκώς, στα μαθήματα επιλογής;

2. Θεωρεί το Υπουργείο ότι το μάθημα των Θρησκευτικών θα χρησιμεύσει πιο πολύ στα παιδιά ως εργαλείο ζωής από το μάθημα της πληροφορικής;

3. Μήπως το Υπουργείο δέχεται κάποιου είδους πιέσεις από εκκλησιαστικούς κύκλους και παραεκκλησιαστικές οργανώσεις σχετικά με τη διαμόρφωση του προγράμματος των μαθημάτων στο σχολείο;

 Οι ερωτώντες βουλευτές

Θανάσης Λεβέντης

Νίκος Τσούκαλης

Γρηγόρης Ψαριανός

ΣΧΟΛΙΑ:

Ποια είναι η απάντησή σας κα Διαμαντοπούλου;

Αυτά ονειρευτήκατε για το «νέο» ψηφιακό σχολείο;

Κάντε κάτι σωστό γιατί … χορτάσαμε από ωραία λόγια, επικοινωνιακά παιχνίδια στα τηλεοπτικά κανάλια και σε «στημένες» συζητήσεις με τους … «εκλεκτούς μαθητές» σας!!

Το έγγραφο (πρωτότυπο) είναι εδώ, και βελτιωμένο (με απλή επεξεργασία από εμάς) είναι εδώ.

Σχετικό άρθρο μας: Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΑΠΟ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΕΓΙΝΕ … ΕΡΓΑΛΕΙΟ

Advertisements

4 thoughts on “Τα θρησκευτικά και η πληροφορική στο «Νέο» Λύκειο

  1. Παράθεμα: Τα θρησκευτικά και η πληροφορική στο “ Νέο” Λύκειο (via ΜΕ ΑΠΟΨΗ) | αἰέν ἀριστεύειν

  2. Έχω να πω ότι βάλλονται τα πάντα στα σχολεία …πήγα να διαβάσω λίγο από κάποιο βιβλίο αλλά είναι τόσο γραμμένα σε αρλούμπες και άμα καταλάβει κανείς …γράψτε’ μου. Αν δεν είχα τις παλιές εκείνες σωστές γνώσεις ακόμα από το τότε γυμνάσιο θα απορούσα τι θέλει να πει …..που να καταλάβουν τα παιδιά και μετά λέμε μαθησιακά προβλήματα …. μάλλον περισσότερο γiα βλήματα μοιάζουν παρά με μάθημα προς αποκόμιση γνώσεως και κρίσεως γενικότερα. Προβληματα εχουν αυτοι που κανουν τις περικοπες οχι μονο στα χρηματα στην παιδεια αλλα και αυτοι που πετσοκοβουν κειμενα.

    Λέει μια καθηγήτρια … θα τα παρακάμψουμε όλα αυτά και θα πάμε σε αυτά τα κεφάλαια… δεν μου επιτρέπεται να πω περισσότερα… αλλά έλα όμως άμα δεν μάθεις αυτά που είναι πριν πως θα καταλάβεις τα επόμενα???? μυαλό ε??? αλλά είναι όλα σκόπιμα …. να ρίξουν τις επόμενες γενεές στην άγνοια… ολα ΣΚΟΠΙΜΑ

    • Το να είναι κανένας «δάσκαλος» είναι όντως «χάρισμα» … Το δύσκολο είναι να τους κρίνει κάποιος. Βέβαια είναι γνωστό ότι οι φελλοί πάντα επιπλέουν. Και δυστυχώς αυτοί καλύπτουν τους ικανούς και άξιους να λέγονται «δάσκαλοι»… Γιαυτό, όπως γράφω κι αλλού, η σημερινή κρίση είναι πρώτα κρίση αξιών.

  3. Παράθεμα: TheLab.gr

Σχολιάστε εδώ:

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s